مسیر زندگی

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

برای داشتن دوستانی خوب نیازی نیست هر شب بیرون بروید اما باید برای بهبود زندگی اجتماعی خود تلاش بسیاری کنید. تنها چیزی است که برای ساخت یک زندگی اجتماعی جدید نیاز دارید کمی صبر و خواستن این است که خودتان را بیرون از شرایط فعلی قرار دهید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

ببینید از دوستان خود چه می‌ خواهید.

بهبود زندگی اجتماعی این است که بدانید از افرادی که می‌خواهند با شما باشند چه انتظاری دارید. کمی زمان گذاشته و فکر کنید با چه نوع افرادی می‌خواهید در ارتباط باشید. آن‌ها چه کار می‌کنند؟ چگونه رفتاری دارند؟ برنامه‌های آن‌ها برای تعطیلات چیست؟ به دوستان قدیمی خود فکر کنید و ببینید چرا از بودن با آن‌ها لذت می‌بردید. در مورد این‌ها فکر کنید:

  • تفریحات ( باهم چه کار می‌کردید)
  • کارهای شما ( بازی‌های جدی یا شوخی یا ترکیبی از هردو)
  • علایق ( علایق مشترک به کتاب‌ها، موسیقی، فیلم، ورزش ...)

ظاهر خوبی داشته باشید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ | مرکز مشاوره همکده

همیشه روی صورتتان لبخند داشته باشید. آراسته و زیبا باشید و لباس‌های تمیز بپوشید. نمی‌گوییم زیاد به ظاهر فکر کنید بلکه باید تأثیر خوبی برجا بگذارید. با این کار افراد دیگر از گذراندن وقت با شما احساس راحتی خواهند داشت.

استفاده از زبان بدن

زبان بدن به کسانی که می‌خواهید با آن‌ها بوده و صحبت داشته باشد پیامتان را می‌فرستد. مردم به طور طبیعی دور کسانی جمع می‌شوند که انرژی اجتماعی مثبتی دارند و زبان بدن یکی از ساده‌ترین راه‌های طبیعی برای این کار است.

برای داشتن زبان بدن مثبت:

  • دست‌های خود را در دو سمت نگه ‌داشته و قفسه‌ی سینه را باز بگذارید.
  • با فردی که در حال صحبت هستید ارتباط چشمی داشته باشید.
  • مرتباً لبخند بزنید.
  • وقتی کسی صحبت می‌کند به سمت او برگردید.
  • چانه‌ی خود را صاف و موازی زمین نگه‌ دارید.
  • صاف بایستید. با حالتی قوز کرده نگاه نکنید.

دوستانتان را به خانه‌ی خود دعوت کنید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ | مرکز مشاوره همکده

این یک راه عالی و کلیدی برای تمرین مهارت‌های اجتماعی در جایی است که احساس راحتی دارید و بعلاوه شما می‌توانید تعداد افراد، فعالیت‌ها و میزان زمان را کنترل کنید. اگر خجالتی هستید یا برای شروع صحبت در یک گروه مشکل دارید تمرین در خانه راهی عالی برای بهبود روابط اجتماعی است.

همچنین بخوانید:

حفظ روابط و دوستان فعلی

اغلب روابط با گذشت زمان و زیاد شدن سن بهتر می‌شوند اما حفظ این روابط نیاز به کمی کار دارد. این روابط کمک می‌کنند متوجه شوید چه چیزی در دوستی برای شما اهمیت دارد و از چه نوع مکالماتی لذت می‌برید. این مهارت‌ها شما را به سمت دوستی‌های جدید هدایت کرده و دوستان قدیمی اغلب همان کسانی هستند که شما را به دوستانی جدید معرفی می‌کنند.

جلوگیری از ترس طرد شدن

اگر فوراً نمی‌توانید با کسی رابطه برقرار کنید نگران نباشید. این تقصیر شما نیست، تنها یعنی شما و دوستانتان همساز نیستید. برنده بودن در دوست پیدا کردن و اجتماعی بودن به معنی داشتن دوستان بیشتر نیست بلکه پیدا کردن یک یا دو نفر که با آن‌ها راحت باشید.

منبع:همکده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی