مسیر زندگی

5 رنگ مناسب خانه

استفاده از برخی رنگ ها باعث می شود که خانه ی شما تمیزتر، براق تر و بارها زیباتر به نظر برسد؛ حتی اگر زمان کافی برای تمیز کردن نداشته باشید. بهترین رنگ های خانگی جلوه ی فوق العاده ای به محیط داخلی منزل شما می بخشند. رنگ سفید یا سایر رنگ های خانواده ی سفید، مانند رنگ پوست تخم مرغی یا بژ بسیار ملایم؛ به عنوان رنگ های استاندارد داخلی به یک دلیل شناخته می شوند: این رنگ ها طبیعی به نظر رسیده و برای هر سبک منزل و دکوراسیون تضمین شده هستند.


اگر چه به نظر غیرممکن می رسد که رنگ های طیف سفید برای محیطی مناسب نباشند؛ اما با این همه همیشه رنگ سفید بهترین گزینه برای هر اتاقی به شمار نمی رود.

یک مشکل عمده در خصوص رنگ های طیف سفید برای محیط های داخلی، تمایل زیاد و گرایش این نوع پوشش رنگ به ساییدگی و خش افتادن است.

اگر شما در خانه کودک یا حیوان خانگی داشته باشید و یا این که رفت و آمد زیادی به منزلتان صورت بگیرد؛ احتمال خش افتادگی دیوارهای سفید زیاد شده و حفظ آن ها سخت می شود.

حرکت دادن یک تکه از اثاثیه یا حتی تلاش برای نصب یک تابلو یا هر اثر هنری و چیزی مانند آن به دیوار، می تواند به راحتی رنگ سفید را آسیب دیده ساخته و یا حداقل آن را مخدوش سازد.

 

بهترین رنگ های خانگی

اگر شرایط زندگی شما طوری ست که دائما نیاز به تمیز کردن دیوارها دارید، طراح داخلی الکسیز روجرز پیشنهاد می کند که با نصب روکش های دیواری، خود را از این چالش برهانید.

او می گوید: نه تنها تمیز کردن آن ها آسان تر است، بلکه آن ها زمینه هایی را که در سبک معماری به دست نیامده اند، برطرف می سازند.

به خاطر داشته باشید؛ این که چه رنگی را به عنوان رنگ اصلی فضای خود انتخاب می کنید مهم نیست، بلکه زیرسازی های اولیه و آماده سازی کلید اصلی موفقیت در این کار است.

مهم است که به طور کامل لایه های پیش از رنگ اصلی را اعمال نمایید. لایه های زیرین مناسب و کافی نه تنها طول عمر رنگ اصلی را افزایش می دهند، بلکه باعث می شوند که با سهولت بیشتری از رنگ دیوارها نگهداری کنید.

حتما بخوانید: انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل

در اینجا به 5 تا از بهترین رنگ های خانگی اشاره می کنیم که جایگزین های مناسبی برای رنگ پرچالش سفید هستند.

 

رنگ Benjamin Moore Aura
بر اساس گفته های روجرز، رنگ Benjamin Moore Aura رنگی ایده آل و فوق العاده برای ایجاد یک فضا تمیز و مرتب محسوب می شود. او می گوید: “این یک رنگ با کیفیت بسیار بالایی است و ترکیبات آلی فرار آن به صفر میل می کند. این رنگ به شما اجازه می دهد که ظاهری واضح و تمیز با حالتی مات و قابلیت تمیز کردن زیاد به دست آورید.”

رنگ فوق با تم آبی ملایم و روشن، برای هر اتاقی در خانه مناسب به نظر می رسد و بدون آن که بیش از اندازه پررنگ و تند باشد؛ جلوه ای نورانی و شفاف به وجود می آورد. به خصوص آن برای آشپزخانه فوق العاده به چشم می آید.


رنگ Backdrop Modern Love
رنگ عشق مدرن با داشتن زمینه ی صورتی روشن و کمی از تم خاکستری بسیار رویایی به نظر می آید. چنین رنگی در عین حال که شادی آور و پرهیجان است، سایه ای دارد که آن را از صرفا زنانه بودن خارج می سازد.

رنگ Modern Love یا عشق مدرن برای اتاق نشیمن کاملا مناسب است و حتی سالن های غذاخوری کوچک نیز با آن بسیار جور در خواهند آمد.

 

این رنگ گونه ی جدید از طیف رنگ های طوسی خلق کرده و نمایی بی نظیر به وجود می آورد. west Coast جایگزینی عالی برای سفید و از بهترین رنگ های خانگی است، چرا که خنک و ظریف به نظر می رسد و اتاق را بیش از اندازه غلو شده نمی نماید. در عین حال، این رنگ عمقی جذاب و جالب و هویتی خاص به دیوارها می بخشد.

همچنین بخوانید:

علت و علائم آفت دهان و درمان سریع و خانگی آن

آیا کودک مایل به تک‌فرزندی است یا چند فرزندی؟

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟


رنگ Sherwin-Williams Agreeable Gray
رنگ طیف طوسی که نام Sherwin-Williams Agreeable Gray را به دوش می کشد، رنگ مورد علاقه ی روجرز و از بهترین رنگ های خانگی است.

روجز می گوید: “این رنگ با دادن روشنایی کافی باعث می شود که فضای شما تمیزتر و با جریان هوای بیشتر به نظر آید. اگر منزل شما دارای نور طبیعی مناسبی بوده و هر روز از نور خورشید بهره مند باشد، یا این که ساختار به گونه ای ست که نور طبیعی چندانی دریافت نمی کنید؛ به هر جهت این رنگ برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر عالی خواهد بود.”


رنگ Benjamin Moore Harbor Gray

رنگ Benjamin Moore Harbor Gray نیز مورد تائید و پسند روجز می باشد. وی می گوید: “آبی خاکستری برای خانه های ساحلی و دیگر خانه هایی که نور طبیعی قابل توجهی دارند، عالی به نظر می رسد.”

وی توصیه می کند که برای تطبیق بهتر، این رنگ را به اندازه ی 20 تا 25 درصد از فرمول اصلی آن رقیق کنید.

منبع: lifestyle1

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی